Friday, May 2, 2008

Borgs sorliga budget

Om du vill bli deprimerad kan jag föreslå att du går in på ETC
och läser om Borgs budget! Några grejer i innan jag borstar tänderna kl 15.00 aohh..

1. "Regeringens budget räknar med en enorm satsning på privatkonsumtion. Det är den grundläggande politiska idén. Vi ska satsa mer på privata lösningar och mindre på gemensamma"

2. "Förra året fick höginkomsttagaren 560 kronor och låginkomsttagaren runt 200 i månaden. Trots att alla borgerliga tidningar talade om ”satsning på låginkomsttagare" Så är det. Förvånad?

3. Pengar till ubildning ser inte så bra ut, kolla kurvan.. ( jag är skitdålig på matte, men det går neråt så det betyder mindre pengar till utbildning)

4. "Det här betyder att vår gemensamma satsning på trygghet – trots en kraftig ökning av vår BNP – ska MINSKA, från 386 miljarder 2006 till 382 miljarder 2011!"
Alltså, privakonsumtionen skall öka och den gemensamma välfärden skall inte utvecklas utan avvecklas.

ETC är tydliga, så tydliga att jag får huvudverk.

Jag tror jag måste meditera... fick ett boktips om Buddha på 1 maj festen. Fråga mig inte varför jag är intresserad, jag är ju faktiskt ateist och materialist.

Andra bloggar om: , , ,

No comments: