Wednesday, June 18, 2008

FRA lagen stil going strong...

Många kanske tror att uppskjutandet av FRA lagen gör någon skillnad. Ja, det blir lite mera som S ville ha det, alltså mera integritetskydd ( förslaget är S märkt från början) Att liberaler som Federlay tror att två eller flera kontroll mekanismer gör skillnad i sak är dock humor, han är för smart för att inte inse att skillnaden med det nya förslaget och det gamla inte gör stor skillnad.

För FRA kommer fortfarande att skanna alla SMS, internettrafik, samtal osv. Det är ju hela poängen med förslaget, att fiska efter kodord.

Sammanfattning:
Kommunikation - Dator - Om någonting fastnar genom fiskningen går man vidare.

Jag kommer därför som många andra starkt överväga att kryptera mina mail. Lever jag i Kina?

"Lex Orwell" Here we come, Lever liberalerna i Riksdagen....

Någon annan gång skall jag gå in på att det så kallade källskyddet är good bye med FRA förslaget eftersom att en journalist inte kan garantera att uppgifter som lämnas inte kommer läcka genom FRA. Sedan är det visserligen teoretisk lek , men det kan hända.

Good bye journalisters oberoende. Hej post 1984...

1 comment:

Catti Ullström said...

Förlåt Johan, men jag hoppas att du inte på ngt sätt menar att det s-märkta förslaget var bättre? Det var det inte. Vi, som i alla sossar, bär stor del av ansvaret för det so nu skett.