Thursday, June 12, 2008

Såhär får klasskamp absolut inte bedrivas

En artikel i aftonbladet berättar om psevdonyheten att Isabella ”Blondinbella” Löwengrip blivit utsatt för glåpord och fått en glasflaska kastad mot sig. I artikeln antyds att attacken skulle ha politiska motiv

"- Jag känner snarare att det är mitt eget fel. Jag vet att jag blivit en offentlig person, och jag går ut och ställer mig i en folkmassa när jag skrivit provocerande i min blogg om till exempel första maj – jag får känslan av att har jag gett mig in i leken får jag väl leken tåla. Jag skäms lite grand för att jag var dum som ställde mig på en sån plats, även om jag kanske inte borde tycka att det är mitt eget fel, säger Isabella Löwengrip."

Liksom andra vänsterbloggare som kulturbloggen måste jag konstatera att detta är oacceptabelt.

Såhär ska klasskamp inte bedrivas utan genom organisering och demokrati. Det är värt att kämpa för.

3 comments:

Björn Fridén said...

Vi kanske inte ska skynda med att säga att detta var någon form av missriktad klasskamp förrän vi vet säkert- förmodligen var det nog mer fråga om sedvanligt fylletjafs i samband med en fotbollsmatch än någon slags vänsteryttring.

Anton Andersson said...
This comment has been removed by the author.
Catti Ullström said...

ja, förhoppningsvis så. (även om det iofs också är oacceptabelt.)

viktigt att minnas att det faktum att ngt antyds i en artikel inte innebär att det är sant. mycket antyds ju ofta.

//catti