Wednesday, October 1, 2008

En farlig kompis!

Jag hatar alkohol! Samtidigt som jag älskar alkohol!

I artikeln " Benny Haag för kampen mot alkohol" läser jag med dåligt samvete om de argument som förs för att inte dricka. Det jobbigaste argumentet, som får mig att vilja ta en rejäl whisky, är argumentet att våldtäkter och misshandel sker på grund av alkoholen.

Ja, det är klart att det är personen som är ytterst ansvarig, men det går inte att förneka att alkoholen spelar roll. För det gör det. Punkt!

Så varför dricker jag, om jag vet att
* Barn mår piss av alkoholiserade föräldrar
* Kvinnor blir misshandlade ( den farligaste platsen för en kvinna är i hemmet)
* Alkoholism är en sjukdomm
* Det är skadligt
* Det kostar samhället en massa pengar


Svaret är ärligt talat, för att det är så jävla skönt att ta en öl eller ett glas vin ibland. Tro mig , jag har funderat på att bli nykterist, men jag tror inte det skulle hålla!

Jag "behöver" min farliga kompis.

Men man måste vara mycket försiktig. Dricker jag mer än 2 gånger i veckan så blir jag trött och mår psykiskt och fysiskt dåligt. Dessutom är jag kroniskt sjuk och skall helst alldrig dricka.

Ush, nu mår jag illa... var är mitt kaffe?
;)

1 comment:

Anonymous said...

och ditt det där sköna byter jag hellre ut mot DET sköna i att veta att jag ÄR inte en del av problemet. Värre är det inte, och det är bara att ta miljöfrågan som exempel - man måste välja radikalt för att kunna överleva på det här klotet!