Thursday, October 9, 2008

Orsak och verkan

Det är inte alls konstigt att S agerar som man gör.

Det handlar alltid om att vinna val. Socialdemokratins kärna är att vara i makt, oavsett konsekvenser. Även om man kör en allians med ett högerparti, som M är i arbetsfrågor.

Jag funderade en sekund på att gå ur partiet.

Jag funderade lite till...

Sedan insåg jag att det bästa är om jag blir medlem i Socialdemokraterna där jag bor, hittar den mest radikala typen som har en chans att gå framåt, och sedan röstar på denna i alla val som är möjliga!

Jag kommer inte gå på möten, för de suger antagligen. Jag kommer inte själv kandidera ( inte nu ialla fall) , men jag kommer lobba för att folk som är omkring går med och röstar.

Det enda sättet att vända trenden i socialdemokratin är att ha majoritet.

Jag drömmer om 100 000 arga kvinnor i offentlig sektor.

1 comment:

Anton Andersson said...

Det finns tid för motstånd. Nu måste vi samla leden.