Thursday, October 9, 2008

Upproret fotsätter!

Det är mågnga som är upprörda över utspelet om samarbete med miljöpartiet och utestängningen av vänstern. Tydligen var varken det verkställande utskottet eller partistyrelsen informerad om beslutet (AB). Förutom bloggupproret gör nu också fem SSU distrikt ett gemensamt ställningstagande. I artikeln står också om en namninsamling för att samla namn underskrifter med målet att väcka en medlemsmomröstning.För att lyckas med detta behövs 5 % eller 6500 underskrifter. Det är inte omöjligt. Återkommer när jag vet mer om detta.
Även Olle Svenning på Aftonbladets ledarredaktion skriver kritiskt under rubriken "Vänstern måste vara med".

Det finns nu också en grupp på facebook som samlar medlemar för en trepartikoalition. Gå med!

Till sist en en formulering jag hittade hos Danielssons Lakejer:

"Mona Sahlin. Det brukar säga att du gick med i Olof Palme. Tror du verkligen att han idag hade stannat kvar i dig?"


Några länkar till kritiska bloggröster inom sossesfären:
Danielssons Lakejer, Adrian Kaba, Peter Karlberg, Tankar från Roten, Ingemars blogg,Reza Javid, Peter Gustavsson, Sossebloggen, Bo widgren, Lasse B, Ett hjärta RÖTT, Carina Brandow, Radar, Cattis
Media: DN, SSU Skåne i hd, TV4

1 comment:

Daniel said...

Hej!

Tack för citeringen.

Om du har tid, lust och ork får du gärna korrigera citatet till "Du brukar säga..."

Jag har själv ändrat på min blogg. Jag kan korrekturläsa andra men är hopplös när det gäller egenproducerade texter.