Friday, November 14, 2008

Politisk dikt

Man gör bort sig
Herre min skapare varför gjorde jag sådär?
Politiken gör bort sig,
Herre gud varför hände det där?
Jag vaknar klockan fem och tänker på en kvinna
vars "boyfriend" kommer på besök från Tyskland (fan)!
Politiken är uppe dygnet runt i valtider
sedan är det sömn i flera år. Lååång vila.

Man gör bort sig,
Ja herre gud, det här med att vara människa!
Politiken gör bort sig, vi skär ner när vi borde satsa!
Och ibland snurrar det runt runt i huvudet och jag tror jag skall
brista.
Politiken brister hela tiden, människor gör slut på löpande band!
Hela politiksverige är som ett enda brustet tonårshjärta som vilset traskar runt.

Man gör bort sig,
och det är väl tur det.
För hur skulle utveckling inte kunna ske utan katastrofer och skämmiga saker.
Poltiken gömmer händerna i ansiktet.

och jag, jag gnolar vidare på min halvtaskiga text....

No comments: