Friday, October 16, 2009

Mötet : Kompass





Uppstartsmöte: Kompass - Ett nytt sätt att engagera sig
Det är inte lätt att hitta en hemvist i det socialdemokratiska partiet. Organisationen trampar på i gamla strukturer som långt ifrån passar alla medlemmar. Men istället för att sitta hemma och gnälla gäller det att ta tag i saken med egna händer
Host:
Josefin Deiving & Jonas Svensson
Type:
Meetings - Club/Group Meeting
Network:
Global
Date:
Sunday, October 25, 2009
Time:
1:00pm - 4:00pm
Location:
Sveavägen 68, Hörsalen
Street:
Sveavägen 68
City/Town:
Stockholm, Sweden
View Map
Phone:
0707702220
Email:
josefin.deiving@gmail.com
___________________________

Det är bra att man kickar igång någonting som är utöver SSU eller S-studenter. Eftersom att det finns en tendens att hos S-föreningarna vara "tokgamla". Själv har jag inte ens vågat gå till Skärholmens förening eftersom att jag är rädd att jag kommer bli helt oinspirerad, och vad skall jag då gå till när jag inte är aktiv i S-stidenter? Det är faktiskt lite ångest över det hela..

Risken är betydande att jag kommer bli passiv medlem om ett par år, för det jag INTE kommer göra är att sitta på fikamöte med ett gäng pensionärer som pratar PRO frågor.
Om det inte finns rum, ja då är risken stor att jag skiter i hela Socialdemokratin.
Med tanke på att jag kommer bli en hårt arbetande lärare så kanske jag dessutom tjänar på att lägga ner tid på arbetet istället för att sitta på fikamöten!
Men det är en fin gräns, om jag kommer på S-mötena att ha någon att tala politik med som berör mig, kan det lika gärna bli så att jag blir djupare och djupare involverad i den lokala föreningen. Vi får väl se vad som händer... just denna toktidiga morgon tror jag inte en sekund att så mycket kommer förändras i framtiden, och därmed så är blir det nog "good bye" socialdemokratin om ett par år. Har man tur kommer man till en förening som kan tänka att ändra på strukturer, det är lite som ett lotto.

2 comments:

Anton Andersson said...

Tycker det är väldigt dåligt att dissa områdensföreningarna utan att ens ha varit där!

Du borde gå ned på ett möte med din områdensförening. Lokal organisering förblir ett var våra viktigaste verktyg.

Johan Nyström said...
This comment has been removed by the author.