Thursday, December 10, 2009

Strunta i opinionssiffrorna !


BILD: Mona Sahlin























Nu kanske vissa partistrateger på 68an tror att de kanske kan slappna av på fredagarna ( slappa kan ni göra på söndagarna!) Svaret är tyvärr att det kan ni inte alls, alla i det rödgröna laget måste maxa tills sista dagen. Även om SCB idag visar på siffror som visar att vänstern med det gröna partiet får 50%; samt att professorn Sören Holmberg påpekar att 10 utav 11 val brukas vinnas om man leder vid denna undersökning, samt att Alliansen bara får 30% av de ungas röster ( vilket kanske inte är så konstigt...)

Men allvarligt, jag skall vara rent krass. OM man vill vara på den säkra sidan så skruvar man sakta upp tempot de kommande månaderna, för att maxa totalt när det är ett par veckor kvar. Och ja, jag vet att det är svårt att mobilisera folk, men det är i sig ingen ursäkt för att inte försöka få fler aktiva kommande val.

För jag tänkte berätta en sak, och det handlar om att nästa val 2014 antagligen kommer vara högkonjunkur, och att regeringen, den klantregering som sitter idag, har ett gyllene läge att skapa ett borgerligt fundament för årtionenden vid nästa val. OM inte de rödgröna vinner.

Detta kommande val handlar alltså inte om 4 år till i opposition, det handlar antagligen om ett annat Sverige. Där jag som blivande lärare, i medelklassen,, inte kommer ha det bättre. För jag kommer vara orolig över att bli sjuk eller arbetslös, med en hets regering som sätter blåslampor hos dödssjuka!

Jag skulle utan att tveka påstå att Mona Sahlins kommande valrörelse, är det viktigaste på flera flera val. Jag tror att vi är i en brytpunkt, där folk håller på att i sitt undermedvetna håller på att köpa egoism politiken, för de tror att ingenting annat fungerar.

Mona Sahlin sa vid partikongressen att hon skalla arbeta 16 timmar om dagen när hon blir statsminister, tyvärr Sahlin, men du bör börja redan NU!

Visa ledarskap genom att få en insomnad organisation att gnista, visa att du är den ideologiska politiker som jag tror att du i grunden är.

Att vara partiledare för Sveriges största parti är ingen " walk in the park" men slut då ögonen och drömma dig till en valseger, där du visar motståndarna att du kunde.

Du fick igång en organisation tidigare än vad andra partiledare gjort.

1 comment:

Anton Andersson said...

Inte bara Sahlin utan vi alla måste nog lägga in en högre växel.

Som jag ser det börjar valrörelsen den 1 januari.

ps
Vart var du den sensate studiecirkel träffen? :P