Monday, January 18, 2010

Men kom igen nu...

Jag tänkte jag skulle aktivera mig i SAP. Men det visade sig svårare än väntat!
Jag skall inte nämna vilka områdesföreningar jag tänkte skälla ut, men ett tips till alla som vill ha medlemmar överhuvudtaget är att se till att vara tydliga med NÄR och VAR det är möten. Annars blir det liksom lite svårt att ens gå dit..

Politik handlar om att förändra och unga människor tror jag fixar att umgås med äldre om de känner att det händer nått. Om det dock inte händer nått, då går vi unga någon annanstans.

Det handlar alltså om att få chansen att påverka i politiken, i partiet, inte att spejsa till det och göra det roligare eller nått.

SÅ kom igen nu, vill SAP ha fler medlemmar, var tydliga med information och ge unga människor möjligheten till makt.

Man kan inte heller utgå ifrån att unga inte kommer vilja sitta och hänga med äldre på möten, att det är kört. För då BLIR det en självupfyllande profetia.

Poängen är att våga fråga och aktivare människor som visar intresse? Annars har man förlorat en medlem innan man ens försökt.

No comments: